De versterking van woningen in het Groningse aardbevingsgebied verloopt trager dan aanvankelijk gehoopt, meldt de Nationaal Coördinator Groningen (NCG). Desondanks blijft de NCG vasthouden aan de einddatum van 2032.

Volgens de NCG is de planning in lijn gebracht met de praktijk, maar blijft het streven om alle werkzaamheden in 2032 af te ronden. De coördinator gaf geen nieuwe termijnen voor de verschillende fases van de operatie.

De versterkingsoperatie heeft tot doel duizenden woningen in de provincie Groningen te beveiligen tegen schade door aardbevingen als gevolg van gaswinning. Het tempo van de operatie staat voortdurend onder publieke en politieke aandacht.