De gemeente Horst aan de Maas springt voor de tweede keer financieel bij om Het Brouwershuis in Broekhuizen overeind te houden. Het dorpshuis kampt sinds het vertrek van het restaurant in het pand met structurele tekorten.
De nieuwe steun is volgens de gemeente nodig om de exploitatie op korte termijn te waarborgen. Een concreet bedrag is niet genoemd. Het dorpshuis is een belangrijke ontmoetingsplek voor het dorp, waar onder meer evenementen en bijeenkomsten plaatsvinden.
Bewoners en vrijwilligers reageren opgelucht, maar pleiten ook voor een duurzame oplossing. "We snakken naar duidelijkheid," aldus een woordvoerder van het centrum, die benadrukt dat er een toekomstbestendig verdienmodel moet komen.


