Suzan Lamens is in de tweede ronde van de kwalificaties voor Wimbledon uitgeschakeld, waardoor er voor het tweede opeenvolgende grandslamtoernooi geen Nederlandse tennisster in het enkelspel staat. De 26-jarige Zuid-Hollandse verloor haar partij woensdag in drie sets.

Lamens was de laatste Nederlandse speelster in de kwalificaties na eerdere nederlagen van landgenotes. Door haar verlies zijn er geen Nederlandse vrouwen op het enkelspel van Wimbledon, net als eerder dit jaar op Roland Garros.

De uitslag markeert een lastige periode voor het Nederlandse vrouwentennis op grandslamtoernooien. Een exacte score en de naam van haar tegenstandster werden niet vermeld in het korte bericht.