Ruim dertig jaar geleden wees Helma de Vries (56) als psychiatrisch verpleegkundige patiënten al op De Herberg in Oosterbeek om daar verder te herstellen na een opname in de ggz. Nu is ze als vrijwilliger bestuursvoorzitter van dit pastoraal diaconaal centrum.

De Vries vertelt dat ze haar ervaring direct kon inzetten. 'Ik wist welke vragen ik moest stellen', zegt ze. Het centrum helpt mensen op adem komen. 'Het gaat meer over: wie ben je en wie mag je zijn?'

De Herberg biedt een plek voor herstel na een ggz-opname, in een pastorale en diaconale omgeving. De lange betrokkenheid van De Vries, eerst als verwijzer en nu als bestuurder, onderstreept de continuïteit van zorg.