Bondscoach Ronald Koeman heeft op 24 juni 2026 gezegd dat Oranje niet bezig is met het mogelijk ontlopen van Brazilië in de achtste finales van het WK. Voorafgaand aan de laatste groepswedstrijd tegen Tunesië benadrukte Koeman dat het enige doel is om te winnen en eerste te worden in de groep.
“We zijn niet bezig met het ontlopen van wie dan ook. We willen gewoon eerste worden, en dat betekent winnen van Tunesië”, aldus Koeman. Nederland staat momenteel aan kop in de poule en een overwinning garandeert de eerste plaats, ongeacht andere uitslagen.
Koeman wuifde suggesties weg dat Oranje genoegen zou nemen met een gelijkspel om een mogelijke ontmoeting met Brazilië te vermijden. Hij benadrukte dat de mentaliteit van het team is om elke wedstrijd te winnen en dat het vermijden van sterke tegenstanders geen onderdeel is van hun strategie.


