De Nederlandse treinstations waren op de ochtend van 24 juni 2026 grotendeels leeg tijdens een landelijke staking in het openbaar vervoer, zo meldt NS. Een woordvoerder zei dat het "uitgestorven" was en dat reizigers de waarschuwingen hadden opgevolgd om niet te komen.

De staking duurde van 04:00 tot 08:00 uur, waardoor de meeste trein-, bus-, tram- en metrodiensten in het hele land stil lagen. Op Amsterdam Centraal waren nog wel enkele reizigers aanwezig, en de airportsprinter tussen Amsterdam en Hoofddorp bleef rijden.

Volgens NS waren reizigers goed geïnformeerd en waren ze grotendeels thuisgebleven, wat leidde tot een ongebruikelijk rustige start van de dag op het spoor.