De Iraanse voetbalploeg mag eerder naar de Verenigde Staten reizen voor de laatste groepswedstrijd op het WK. Dit is het gevolg van klachten over het eerdere visumbeleid.

Het Amerikaanse ministerie van Binnenlandse Veiligheid versoepelde de regels voor de Iraanse delegatie, waardoor zij eerder het land binnen mogen. De aanpassing volgt op kritiek van de Iraanse voetbalbond en internationale organisaties over mogelijke vertragingen en logistieke problemen.

Iran speelt zijn laatste groepswedstrijd in de Verenigde Staten. Door de eerdere reis krijgt de ploeg meer tijd om zich voor te bereiden en te acclimatiseren voor de belangrijke wedstrijd.