Rijkswaterstaat heeft het hitteprotocol voor woensdag en donderdag 24 en 25 juni 2026 uitgebreid naar het hele land. Dinsdag 23 juni was de maatregel al van kracht in zes provincies.
Een woordvoerder van Rijkswaterstaat bevestigde de uitbreiding. Het protocol omvat onder meer extra inspecties van het wegdek en het koelen van kwetsbare oppervlakken om schade door hitte te voorkomen.
De uitbreiding volgt op een hittegolf die Nederland teistert. Weggebruikers worden geadviseerd rekening te houden met mogelijke hinder en hun reis goed voor te bereiden.


