Een gezin met een baby heeft tijdelijk hun bovenwoning in Utrecht verlaten vanwege extreme hitte en is neergestreken in het koelere huis van de ouders van de vrouw in Barneveld. Anne Kool zei dat de temperatuur op de babykamer boven de 30 graden uitkwam, het balkonnetje gloeiend heet was en er geen airco was.

Op 24 juni 2026 besloten Kool en haar gezin te verhuizen naar het huis van haar ouders in Barneveld, dat zij omschreven als 'koel'. De hitte maakte hun woonomstandigheden onhoudbaar, aldus Kool.

De verhuizing van het gezin illustreert de impact van een hittegolf in de regio, waarbij veel inwoners kampen met gebrek aan koelsystemen. Verdere details over de duur van hun verblijf werden niet verstrekt.