De gemeente Coevorden heeft op 24 juni 2026 het waterpeil van een nieuw bassin in het centrum verlaagd vanwege veiligheidsrisico's; kinderen sprongen erin. Het bassin staat al langer ter discussie vanwege de kosten, omvang en kwetsbaarheid voor vandalisme, zoals plassen door uitgaanspubliek.

Ondanks de kritiek noemt omwonende Anjola Blaauwgeers het bassin "fantastisch" en "een aanwinst voor Coevorden." De verlaging van het waterpeil moet ongelukken voorkomen, terwijl het bassin als openbare ruimte behouden blijft.