Elvis Hedzic (37) uit Hoogezand is verheugd dat zijn thuisland Bosnië meedoet aan het WK 2026 in de Verenigde Staten. Ondanks de matige prestaties van het Bosnische elftal blijft Hedzic optimistisch: 'Alles is een bonus.'

Het WK-lied van dit jaar, 'I am from Bosnia, take me to America', is een groot succes. Maar de selectie van bondscoach Sergej Barbarez heeft tot nu toe niet kunnen imponeren in Amerika.

Hedzic, die al jaren in Nederland woont, vindt het geweldig dat zo'n klein land zoiets voor elkaar krijgt. Hij treurt niet om de tegenvallende resultaten, maar geniet van het feit dat Bosnië weer op het mondiale podium staat.