Twaalf bestuurders in de politiezone Lokeren zijn tijdens het voorbije weekend zonder alcohol tijdelijk hun rijbewijs kwijtgeraakt. Dat maakte de politie bekend op 24 juni 2026. De controles vonden plaats in het kader van de campagne 'Weekend zonder alcohol'.
De actie richtte zich op bestuurders die onder invloed van alcohol reden. Zij moesten hun rijbewijs ter plekke inleveren voor een tijdelijke periode. Verdere details over de specifieke alcoholgrenzen of duur van de schorsingen werden niet gegeven.
De politiezone Lokeren stelt dat dergelijke controles bijdragen aan de verkeersveiligheid en het rijden onder invloed ontmoedigen. De resultaten werden gedeeld om de blijvende handhaving te benadrukken.


