De beste tennissers ter wereld, onder leiding van nummers één Jannik Sinner en Aryna Sabalenka, beperkten op 27 juni 2026 hun mediaoptredens op Wimbledon tot 15 minuten. Dit is een voortzetting van hun protest voor een groter aandeel in de toernooiopbrengsten, betere pensioenen en meer aandacht voor het welzijn van spelers.

Jessica Pegula liet doorschemeren dat het protest kan doorgaan als de eisen niet worden ingewilligd. De actie volgt op eerdere waarschuwingen van spelers over mogelijke boycots van mediagerelateerde verplichtingen tijdens grandslamtoernooien.

Sabalenka, viervoudig grandslamwinnares, sprak de hoop uit dat spelers niet tot een volledige boycot hoeven over te gaan, maar benadrukte de eenheid onder de toppers. Het protest onderstreept de aanhoudende spanningen tussen spelers en grandslamorganisatoren over de verdeling van het prijzengeld.