Prinses Elisabeth van België, de oudste dochter van koning Filip en koningin Mathilde, heeft op 23 juni 2026 voor het eerst een staatsbanket bijgewoond. Het evenement vond plaats in het Kasteel van Laken ter ere van het staatsbezoek van de Japanse keizer Naruhito en keizerin Masako.
De prinses dineerde samen met de koninklijke familie en het keizerlijk paar, wat een belangrijke stap markeert in haar publieke en diplomatieke rol. Beelden van de avond tonen haar aan tafel naast hoogwaardigheidsbekleders.
Het Japanse keizerlijke paar brengt een staatsbezoek aan België, wat de langdurige diplomatieke banden tussen beide landen onderstreept.

