Veel Nederlandse voetbalfans kunnen het officiële Oranje-WK-shirt niet krijgen, terwijl de frustratie toeneemt nu de tweede ronde van het toernooi nadert. Volgens De Telegraaf van 24 juni 2026 wachten supporters al weken op levering van gepersonaliseerde shirts en melden winkels dat de shirts overal uitverkocht zijn.

Het tekort heeft fans wanhopig gemaakt; sommigen hebben het shirt al ruim voor het WK besteld, maar nog steeds niet ontvangen. Op sociale media klagen supporters over vertraagde leveringen en gebrek aan voorraad in fysieke winkels.

De KNVB kon niet direct reageren op de leveringsproblemen. De prestaties van het Nederlands elftal hebben de vraag doen stijgen, maar de productie lijkt niet te kunnen bijbenen.