Een kuifmangabey is vorige week ontsnapt uit safaripark Beekse Bergen in Nederland en was op 24 juni 2026 nog niet gevonden, meldt HLN. Het dier is al gespot door omwonenden en beweegt zich van boom naar boom, vlakbij de Belgische grens.

VTM NIEUWS-journalist Quinten Evens trok naar Nederland om mee te zoeken naar de aap. De ontsnapping krijgt aandacht van zowel Nederlandse als Belgische media, omdat het dier volgens het bericht richting België zou trekken.

De autoriteiten hebben nog geen bevestiging van vangst of verdere waarnemingen, behalve die van buurtbewoners. Het park, net over de grens met België, blijft de situatie opvolgen.