Prinses Ingrid Alexandra van Noorwegen heeft op 25 juni 2026 een bezoek gebracht aan een zomerkamp voor kinderen op het eiland Hudøy in het zuiden van Noorwegen. Het bezoek trok veel media-aandacht vanwege de aanhoudende gezondheids- en juridische problemen binnen de koninklijke familie.

Het bezoek vindt plaats terwijl haar moeder, kroonprinses Mette-Marit, in het ziekenhuis ligt en haar halfbroer, Marius Borg Høiby, in politiehechtenis zit. Het paleis heeft de exacte redenen voor de ziekenhuisopname van Mette-Marit en de beschuldigingen tegen Borg Høiby niet officieel bevestigd.

Ingrid Alexandra, die tweede is in de lijn van troonopvolging, sprak met deelnemers van het kamp. Het Noorse hof heeft geen verdere details vrijgegeven over de toestand van de kroonprinses of de juridische stappen tegen haar zoon.