Zes Nederlandse jongeren hebben na hun havo- of vwo-diploma gekozen voor een tussenjaar in plaats van direct te gaan studeren. Sanne, Myrthe, Olivier, Isabel, Sef en Pim willen even 'ademhalen' na al die schooljaren.
Ouders zien een tussenjaar vaak als een horrorscenario, maar de jongeren zelf ervaren het als een welkome pauze. De groep heeft bewust gekozen voor een periode van rust.

