De rechtbank heeft geoordeeld dat de Nederlandse Aardolie Maatschappij (NAM) terecht is aangewezen als beheerder van de gasopslagen Norg en Grijpskerk. NAM probeerde van deze status af te komen, maar kreeg ongelijk in de rechtszaak. De uitspraak betekent dat NAM gebonden blijft aan de regelgeving voor gasopslagbeheerders, waaronder de eis dat beheerders pas mogen stoppen met de opslag als de leveringszekerheid niet in gevaar komt.