Georganiseerde bendes stelen dure Lego-sets uit winkels in Nederland. In één shopper kan voor 10.000 euro aan gestolen Lego zitten, melden berichten van 23 juni 2026. Op de doorverkoopmarkt is er grote vraag naar de gestolen sets. "Er zijn hordes mensen die ze willen overkopen, dus je bent het zo kwijt", aldus een bericht.

De bendes hebben op meerdere plekken in Nederland toegeslagen en gebruiken gewiekste methoden. Verdere details over politieoptreden of specifieke incidenten zijn niet bekend.