Koning Willem-Alexander opende op 25 juni 2026 het vernieuwde Sportpark Glanerbrook in Sittard-Geleen door op een knop te drukken. Tientallen belangstellenden trotseerden de hitte om de ceremonie in de buitenlucht bij te wonen.
Burgemeester Hans Verheijen bedankte de koning dat hij de warmte had getrotseerd. Na de opening bekeek de koning een acrobatische show op het sportpark.
Het sportpark is grondig gerenoveerd, hoewel tijdens de korte ceremonie geen details over de verbeteringen werden gegeven. De opening markeert de afronding van het project, dat betere faciliteiten moet bieden voor lokale sportclubs en de gemeenschap.






