Een reeks inbraken heeft de voorbije dagen verschillende horecazaken in Sint-Eloois-Winkel, bij Ledegem, getroffen. Burgemeester Bart Dochy (Lijst Burgemeester) vraagt inwoners om extra waakzaam te zijn. De daders gingen driest te werk, onder meer door een voordeur te forceren met een bromfiets.
Volgens de politie slaagden de inbrekers er niet altijd in om binnen te raken, ondanks gewelddadige pogingen. Het aantal getroffen zaken en de buit zijn niet bekendgemaakt.
Het onderzoek loopt. Er zijn nog geen verdachten aangehouden. De burgemeester roept op om verdachte situaties onmiddellijk te melden.






