Stefanie Sander, gewezen thuisverpleegkundige die verdacht wordt van miljoenenfraude, was op 25 juni 2026 voor het eerst in meer dan een half jaar aanwezig op de gemeenteraad in Houthulst. Ze bleef na de vergadering nog een uur napraten, maar ging niet in gesprek met de pers.

Sander werd in november 2025 aangehouden en was sindsdien niet meer in de raad verschenen. Ze zetelde oorspronkelijk voor Vlaams Belang, maar die partij trok haar lidkaart in na de fraudezaak. Ze blijft wel als onafhankelijk raadslid.

Haar onverwachte verschijning zorgde voor verbazing bij zowel vriend als tegenstander. Sander wilde geen commentaar geven op het lopende onderzoek, dat het parket startte nadat grootschalige fraude in haar werk als thuisverpleegkundige aan het licht kwam.