De elektrische raceklasse Formule E komt in 2027 voor het eerst naar Circuit Zandvoort. Op 18 en 19 juni staan er twee E-Prix gepland. Het bezoek maakt deel uit van een uitbreiding van het seizoen naar 21 races, waarbij de Formule E geleidelijk overschakelt van stratencircuits naar permanente circuits zoals Zandvoort, het Circuit of the Americas in Austin en Brands Hatch in Groot-Brittannië.

Het seizoen 2026/2027 introduceert de nieuwe GEN4-auto's, die een topsnelheid van 335 km/u halen en naar verwachting ongeveer tien seconden sneller per ronde zijn dan de huidige generatie. Het seizoen begint in december in Saoedi-Arabië met twee races in Jeddah en eindigt in juli met twee straatraces in Tokio.

Circuit Zandvoort organiseert het evenement samen met SportVibes en TIG Sports, dezelfde partners als bij de Dutch Grand Prix. Directeur Robert van Overdijk benadrukt de kans om een ecosysteem rond innovatie, energie en mobiliteit op te bouwen, waarbij topsport wordt gecombineerd met maatschappelijke relevantie.

Nyck de Vries, voormalig wereldkampioen in de Formule E en recent winnaar van de 24 Uur van Le Mans met Toyota, is de enige Nederlandse coureur in de klasse en rijdt voor Mahindra.