FVD-Statenlid Martin Bos is in twee jaar tijd 117 keer uit eten gegaan van belastinggeld, blijkt uit documenten die Omroep Zeeland opvroeg. De etentjes, op naam van de FVD-fractie, kostten duizenden euro's aan onder meer biefstuk en bier. Commissaris van de Koning Hugo de Jonge zei dat Bos een uitzondering is onder de 39 Statenleden in Zeeland.
Hij benadrukte dat 38 leden hun werk trouw doen, op vergaderingen zijn en volgens de regels declareren. De Jonge noemde het gedrag 'schrijnend' en stelde dat Bos erop moet worden aangesproken, ongeacht of de declaraties in strijd waren met de regels. Hij benadrukte dat politici moreel besef moeten hebben van wat verantwoord is.


