Op 26 juni 2026 hield de gemeente Buggenhout een herdenkingsplechtigheid in de Sint-Martinuskerk voor de slachtoffers van het dodelijke busongeval aan de spooroverweg, exact een maand eerder. Koning Filip en koningin Mathilde woonden de dienst bij, die door de lokale overheid was georganiseerd.
Burgemeester Geert Hermans, wiens leven nog steeds wordt beheerst door de nasleep van de crash, zei in zijn toespraak: "We laten niemand in Buggenhout los." Hij benadrukte de eenheid en steun van de gemeenschap voor de getroffen gezinnen.
De kerk vulde zich geleidelijk met inwoners en hoogwaardigheidsbekleders terwijl de dienst begon. Het evenement werd live gestreamd door lokale media, zodat het bredere publiek kon deelnemen aan de herdenking.





